Postanowiłam przypomnieć dziś projekt Parku nad tunelem POW opracowany przy licznym udziale mieszkańców Ursynowa w 2016 r. Niestety ostatnio koncepcja ta budzi sprzeciw pewnej grupki osób, którzy chcieliby wywrócić ten projekt do góry nogami i całą okolicę przy Kazury zamienić w parking.
Finalna koncepcja Parku nad tunelem POW ogólnie podoba mi się i moim zdaniem spełnia oczekiwania większości osób, które od początku aktywnie włączyły się w projektowanie tego parku.
Na wysokości osiedla Kazury powstanie około 200 miejsc postojowych oraz wyjazd z tego parkingu na ul. Płaskowickiej mniej więcej w połowie odcinka pomiędzy ulicami Pileckiego a Stryjeńskich (w podobnym miejscu co dotychczas), a także dodatkowy bezpośredni wyjazd z parkingu na ul. Pileckiego. Nie będzie przejazdu z tego parkingu na osiedle Kazury. Zaprojektowano też wiele chodników przecinających skośnie park w miejscach istniejących chodników i wydeptanych ścieżek. Oprócz tego atrakcje jak place zabaw, siłownia plenerowa, stojaki na rowery, a na zachodnim krańcu pawilon społeczny.
Na wysokości osiedla Na Uboczu ma powstać łąka piknikowa, boisko piaskowe do siatkówki, częściowo zadaszony podest, mała gastronomia, toaleta.
Na wysokości osiedla Meander: częściowo zadaszony plac targowy, pawilony handlowe, miejsce zabaw dla dzieci, tereny ekspozycyjne, miejsce na targi śniadaniowe, plac miejski z fontannami w posadzce oraz miejsce na świąteczną choinkę.
Pomiędzy al. KEN a ul. Lanciego: dalsza część łąki sztuki, czyli tereny ekspozycyjne, labirynt, plac do gry w bule, ogródki kawiarniane, placyk wypoczynkowy, poidełko, plac zabaw, stoliki do gier, ogrody tematyczne, fitness, ścieżka zdrowia.
Pomiędzy ul. Lanciego a Rosoła: wybieg dla psów, stoliki do gier, ogrody tematyczne, fitness, siłownia, ping pong, park linowy, WROTKOWISKO, pumptrack, boiska.
Na wschód od Rosoła: huśtawki, poidełko, stoliki do gier, leżanki, ogród społeczny, luneta, zjeżdżalnia na pole piaskowe, elementy wodnego placu zabaw i pawilon społeczny.
Niepocieszone będą osoby, które chciały na wysokości Kazury dwukrotnie więcej miejsc postojowych (czyli 500, a nie 200), ale osoby te powinny zdać sobie sprawę z tego, że wtedy ten odcinek nie BYŁBY Parkiem nad tunelem POW, a jedynie Parkingiem nad tunelem POW, bo na park nie starczyłoby już wcale miejsca.
Tym, którzy upierają się, że podziemne parkingi powinny powstać dla osiedla Kazury w przestrzeni pomiędzy tunelem a powierzchnią ziemi, trzeba wyraźnie wyjaśnić, że na wysokości osiedla Kazury tunel będzie znajdował się jedynie 1 m pod powierzchnią ziemi. Zatem żaden parking w tym miejscu nie mógłby powstać, a jedynie dopiero w okolicach Braci Wagów- KEN- Lanciego, ale wtedy wątpię, aby można było go uznać za parking dla Kazury. Pomijam jakiekolwiek aspekty ekonomiczne…
Uważam, że kompromis, czyli 200 miejsc postojowych na wysokości Kazury, to dużo, biorąc pod uwagę, że początkowo projektanci nie chcieli zaprojektować ani jednego miejsca postojowego na tym terenie. Cieszę się, że wspólnie się przekonaliśmy i zaprojektowano tych około 200 miejsc.
Chciałam też zauważyć, że wzdłuż ul. Płaskowickiej (po modernizacji ) przewidziano ukośne miejsca postojowe na wysokości osiedla Kazury, a na pozostałych odcinkach miejsca równoległe.
Więcej zdjęć na FB: https://www.facebook.com/SMWyzynynieoficjalnastronamieszkancow/posts/1170796386361199
Film: https://www.youtube.com/watch?v=n0Nde5F_kZQ
Hanna Wróbel
Musisz się zalogować aby dodać komentarz.